Wednesday, February 25, 2009

Fossil hunting trip ...near Razgrad
















9 comments:

Bla said...

Виждам, че ентусиазмът ти не стихва. Само така! :)

exoticzoo said...

Аа, Благодаря за пожеланието!
Относно ентусиазма - сега правя планове за няколко нови експедиции. На първо място съм сложил Никополското плато. В началото на април ще го поизръчкаме с още двама приятели-фосиладжии.
След това из Търновско съм заплюл няколко разкрития на ургонския комплекс от края на долното креда - таралежита от там досега са доста непълно описани.
Още едно близко до Варна село събуди интереса ми - определих едни стари находки и се откри най-голямата живялата у нас праисторическа хиена...по-точно зъби от нея.
И накрая, но не на последно място, пак с един палеолюбител, предвиждаме посещение на Брезнишкия район...на "лов" за рудисти, горнокредни ежове, амонити и каквото друго ни се изпречи на пътя.
Еднодневните "екскурзийки" не ги броя - всеки уикенд посещавам близките кариери за някой охлюв, мида, зъб и безброй морски таралежи...
Поздрави...и очаквам включване с палеотематика и от теб:)

Bla said...

Избиваш рибата, браво!

exoticzoo said...

...абе на риби не попадам нещо напоследък..., но пък като няма риба и рака е ....с Бира;)))

Bla said...

Хаха, категорично вярно. :)

hypsopatagus said...

Браво.....Продължавай в същия дух....Много се радвам като виждам че палеонтологията в България не е умряла.......И все още се срещат хора които търсят и откриват интересни неща с които изобилства нашата фосилна фауна........Продължавай да публикуваш нови и интересни открития, защото другаде няма къде.........:-)

exoticzoo said...

hypsopatagus, Благодаря за комплиментите...аз се чувствам обикновен любител засега, макар че с морските таралежи съм "понапреднал" с материала;-)
За съжаление през лятото ще ми липсва свободно време и нови "екпедиции" ще мога да реализирам чак късно наесен.

p.s. да подразбирам ли от ника ти, че имаме общи палеоинтереси? :-)

hypsopatagus said...

Хората занимаващи се с палеонтология за съжаление не са много, но аз съм един от тях....:-)Морските таралежи са една от любимите ми групи, но основно се занимавам с молюски, миди и охлюви.......Напоследък съм се захванал с обработката на една малка колекция от сухоземни охлюви която събирах преди няколко години от средномиоценските скали край Царево.Имам и сбирка от морски таралежи, основно палеогенски от района на Чирпан, и малко долнокредни от Търново които съм събирал инцидентно когато работих върху дипломната си работа......:-)Но за съжаление напоследък и на мен почти не ми остава време да се занимавам с любимата ми палеонтология......:-(

exoticzoo said...

Колкото и странно да изглежда, любители не липсват...След доста дълго, почти детективско търсене, успях да се свържа с поне десетина сериозни и още немалко недотам запалени:-) За огромно съжаление, дупката е по-скоро информационна - почти липсва достъпна, адекватна литература....да живее Интернет`а, че без него, иди се оправи;-)
Радвам се, че установи контакт с мен - ето още мои координати: e-mail: zoo.exotic@gmail.com ; Skype: rostizoo
Ще ми е интересно да видя снимки на колекцията ти от таралежи..., а и на други фосили разбира се. Миоценски сухоземни охлюви имам и аз, само че са от раЙона на Каварна и с.Топола. Виждал съм находки от Царево - изглеждат същите. Ако имаш интерес, мога да ти пратя някой и друг...там бяха масови.
Поздрави от Варна